Cholesterol i kwasy tłuszczowe omega3

Urazy podczas masowania
10 maja 2018

Cholesterol i kwasy tłuszczowe omega3

Większość osób ma cholesterol jako coś bardzo szkodliwego.
Ja jednak chciałbym bardzo wyraźnie zwrócić uwagę, że szkodliwy jest jedynie nadmiar cholesterolu. Jeśli jego poziom w krwioobiegu nie przekracza 200 mg/dl. to nie warto się martwić.

Bardzo ważny tak jak ogólny poziom cholesterolu, jest wzajemny stosunek tzw. złego cholesterolu LDL, do dobrego HDL. Czym więcej drugiego tym lepiej.

Oto czynniki zwiększające poziom cholesterolu:

  •  używanie papierosów
  •  picie kawy
  • stres
  • tabletki antykoncepcyjne
  • zła dieta
  • siedzący tryb życia

Na wszystkie wymienione wyżej czynniki mamy wpływ, dlatego jeśli ktoś bardzo chciałby, to bez dużego wysiłku obniży poziom cholesterolu.

Zajmijmy się dietą.

Warto ograniczyć użycie tłuszczy pochodzenia zwierzęcego, choć jednak nie wolno ich zupełnie wyeliminować.
Jeśli już spożywamy pokarmy zawierające w dużych ilościach tłuszcz nasycony to nigdy nie możemy ich łączyć z słodyczami (słodka herbata, ciastka, drzemy itp.).

Warto podnieść w diecie ilość tłuszczy roślinnych.
Dobra jest oliwa z oliwek.

Warto zwiększyć w diecie ilość ryb morskich. Obfitują one w cenne kwasy omega 3, które obniżają zbyt wysoki poziom cholesterolu. Podobne działanie wykazują nasiona lnu (zmielone), oraz preparaty z wiesiołka.

Marta
Marta
Masażystka i rehabilitantka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *